Jednou z chýb ktorých sa môžete dopustiť pri otváraní vašej reštaurácie, je nesprávne nastavenie úrovne kvality služieb ponúkaných pre vašich zákazníkov. Na to aby ste mohli úroveň nastavovať, musíte mať znalosti stravovacích a stolovacích návykov potencionálnych klientov. Vaše skúsenosti so stolovaním a formami obsluhy by mali byť na úrovni zákazníka, ktorý bude tvoriť prevažnú návštevnosť vo vašej prevádzke.
Mojou radou pre vás je - nepúšťať sa do ponuky takých služieb, ktoré v skutočnosti ani vy ako zákazník nevyužívate. To že ste pár krát navštívili reštauráciu pre gurmánov s 5chodovým menu ešte neznamená že tento model bude aj pre váš podnik ten pravý. Skúste namiesto vymýšľania neopakovateľných gurmánskych zážitkov priblížiť prevádzku vašim stravovacím skúsenostiam, ktoré môžete neustále vylepšovať. Verte že každé jedlo sa dá podať vždy o niečo lepšie ako to dokáže vaša konkurencia. Dôležitým faktorom je aj cieľová skupina ktorú plánujete osloviť.
Tu vám môže pomôcť vypracovanie si ,,Charakteristiky klienta" nieje to nič komplikované len si treba sadnúť a pokúsiť sa nájsť odpovede na pár otázok, chce to len trocha zamyslieť sa - napríklad aké je vekové rozpätie ideálneho zákazníka, aké sú jeho zaujmi, je scestovaný alebo je to lokálny klient, potrebuje sa rýchlo najesť alebo si príde posedieť s rodinou, aký má priemerný príjem náš ideálny klient, tých otázok môže byť podstatne viac a čím viac ich bude, tým bližšie budete k nájdeniu odpovede, akú kvalitu máte ponúknuť vašim zákazníkom.